Europaische Turkey. Turquie d' Europe. European Turkey
Le costume historique: types principaux du vêtement et de la parure, rapprochis de ceux de l'intérieur de l'habitation dans tous les temps et chez tous les peuples. Paris: Firmin-Didot, 1876-1888.
Άνδρες και γυναίκες, κάτοικοι των δυτικών (ευρωπαϊκών) περιοχών της οθωμανικής αυτοκρατορίας με τις χαρακτηριστικές ενδυμασίες τους, τα υποδήματα και τα καλύμματα κεφαλής. Τα εννέα πρόσωπα ζωγραφισμένα σε δύο επάλληλες σειρές, πέντε στην επάνω και τέσσερα στην κάτω.
ΓΥΝΑΙΚΕΣ|ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ|ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
1876 - 1888
Οθωμανική Αυτοκρατορία
58
1
s029
Racinet
Daniel Urrabieta Vierge
Firmin Didot et Cie, Paris
Book page
Πρόκειται για τρίγλωσση έκδοση (γερμανικά, γαλλικά, αγγλικά). Η οικογένεια Didot ασχολούνταν με την τυπογραφία από τις αρχές του 18ου αιώνα. Ιδρυτής της επιχείρησης με έδρα την πόλη Essones, 30 χμ έξω από το Παρίσι, ο François Didot (1689-1757), φίλος του Αβά Prévost και εκδότης των έργων του. Σημαντικότερο μέλος της οικογένειας ήταν ο εγγονός του ιδρυτή Firmin Didot (1764-1836), ο οποίος επινόησε την τυπογραφική τεχνική του “στερότυπου”. Πρόκειται για μία μεταλλική πλάκα, όπου χαράσσονται οι λέξεις για να τυπωθούν μετά στις σελίδες. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται η αργή και κοστοβόρα διαδικασία της κατασκευής κινητών τυπογραφικών στοιχείων, τεχνική που επινόησε στα μέσα του 15ου αιώνα ο Γουτεμβέργιος, διευκολύνεται η παραγωγή και πέφτει η τιμή του προϊόντος. Ο Firmin Didot μαζί με τον Ιταλό Giambattista Bodoni θεωρείται “πατέρας” των σύγχρονων γραμματοσειρών. Τα στοιχεία που χρησιμοποιούσε ο ίδιος χαρακτηρίζονταν από την έντονη εναλλαγή μεταξύ λεπτών και αδρών γραμμών και την “καθετότητα” των γραμμάτων. Πολλές σύγχρονες γραμματοσειρές βασίζονται στα πρότυπα που εισήγαγε ο Didot. Ο Ισπανός σκιτσογράφος Daniel Urrabieta Vierge (1851-1904) ήταν γιος του σκιτσογράφου, χαράκτη και λιθογράφου Vicente Urrabieta y Ortiz (1813 – 1879). Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στην Ισπανία, αλλά σύντομα έφυγε για το Παρίσι, όπου διακρίθηκε για τις συνεργασίες του με εικαστικά περιοδικά ("Monde illustré" και "Vie modern") και για την εικονογράφηση σημαντικών λογοτεχνικών έργων των Ουγκώ, ο Ζολά, ο Πόε κ.ά. Σε ηλικία τριάντα ετών έμεινε παράλυτος στη δεξιά πλευρά του σώματός του, με αποτέλεσμα να μάθει να γράφει και να σχεδιάζει με το αριστερό. Ιδιαίτερα δημοφιλή στο κοινό τον κατέστησε μία σειρά έργων με σκηνές από την Κομμούνα του Παρισιού το 1871, αν και το αριστούργημα του θεωρείται η εικονογράφηση του Δον Κιχώτη. Το 1882 εκδόθηκε το βιβλίο του Pablo de Segovia, σταθμός στη σύγχρονη ιστορία του σκίτσου. O Auguste Racinet (1825-1893) είναι ο συγγραφέας του έργου “Le costume historique: types principaux du vêtement et de la parure, rapprochis de ceux de l'intérieur de l'habitation dans tous les temps et chez tous les peoples”, της πιο ενδελεχούς, πλήρους και αναλυτικής έρευνας που έχει γίνει ποτέ στην παγκόσμια ιστορία της μελέτης του ενδύματος. Σε διάρκεια δώδεκα ετών (1876 – 1888) εκδόθηκαν έξι εικονογραφημένοι τόμοι που καλύπτουν μια τεράστια ιστορική περίοδο από την αρχαιότητα ως το 19ο αιώνα και όλη την επικράτεια της υφηλίου, αν και εστιάζουν στην ευρωπαϊκή ήπειρο από την περιόδο του Μεσαίωνα και έπειτα. Στους τόμους αυτούς περιέχονται πάνω από 500 έγχρωμες λιθογραφίες, οι οποίες συνοδεύονται από τις γλαφυρές περιγραφές και τα εύστοχα σχόλια του Racinet.
1052