--> Gennadius Scrapbooks

Προσωπογραφίαι Δ'. Έλληνες μετά τον Αγώνα

Title: 

The late Mr Trikoupis.

Publication/Bibliography: 

εφημερίδα "Queen", 18/4/1896.

Description: 

Μεταθανάτιο αφιέρωμα στον πολιτικό Χαρίλαο Τρικούπη. Το άρθρο αναφέρεται σε βιογραφικά στοιχεία του αποθανόντος και χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του, ενώ συνοδεύται από φωτογραφία.

Subject: 

ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ/ΔΙΠΛΩΜΑΤΕΣ|ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ

Date: 

04/18/1896

Datecoveragefrom: 

Datecoverageto: 

Country: 

Ελλάδα

OLCity: 

OLSite: 

Monument: 

OLArea: 

Scrapbook: 

26

Volume: 

4

Spread: 

s030

Author: 

Downey

Engraver: 

Publisher: 

Type: 

Magazine clipping

Notes: 

O Χαρίλαος Τρικούπης (1832 – 1896) ήταν νομικός, διπλωμάτης και πολιτικός. Σπούδασε στην Αθήνα και το Παρίσι, για να ακολουθήσει στη συνέχεια τον διπλωματικό κλάδο ως γραμματέας του πατέρα του Σπυρίδωνα Τρικούπη, πρέσβη της Ελλάδας στο Λονδίνο. Το 1862 εξελέγη πληρεξούσιος της Συντακτικής Εθνοσυνέλευσης της ελληνικής παροικίας του Λονδίνου και ανέλαβε επιτετραμμένος της πρεσβείας. Από τη θέση αυτή και ως πληρεξούσιος της ελληνικής κυβέρνησης διαπραγματεύτηκε με τους Βρετανούς τη σχετική συνθήκη της παραχώρησης των Ιονίων νήσων, στο πλαίσιο της ενθρόνισης του Γεωργίου Α΄. Το 1864 παραιτήθηκε από τη διπλωματική υπηρεσία για να πολιτευτεί και την επόμενη χρονιά εξελέγη βουλευτής Μεσολογγίου. Οκτώ χρόνια αργότερα ίδρυσε το «Πέμπτο κόμμα» , γύρω από το οποίο συσπειρώθηκαν οι πιο φιλελεύθερες και προοδευτικές προσωπικότητες της εποχής. Το 1874 έγραψε στην εφημερίδα "Καιροί" το περίφημο άρθρο "Τις πταίει", κατηγορώντας το Βασιλιά για τα κακώς κείμενα στη χώρα, με αποτέλεσμα να φυλακιστεί, ενώ τον επόμενο χρόνο για πρώτη φορά του δόθηκε εντολή σχηματισμού κυβέρνησης. Θα χρηματίσει πρωθυπουργός άλλες έξι φορές. Η τελευταία περίδος της πρωθυπουργίας του (1893-1895) του έληξε με την παραδοχή του από το βήμα της Βουλής ότι "Δυστυχώς επτωχεύσαμεν". Οι λόγοι της πτώχευσης συμπεριελάμβαναν τα μεγάλα έξοδα για τη χρηματοδότηση εκσυγχρονιστικών δημοσίων έργων, όπως η αποξήρανση της λίμνης Κωπαΐδας, η δημιουργία πανελλαδικού σιδηροδρομικού δικτύου, η αγορά των θωρηκτών Ύδρα, Σπέτσες και Ψαρά και η διάνοιξη της Διώρυγας της Κορίνθου (1893).

ObjectId: 

3333