Calendiero Religioso Turco che porta anella oltra l' altre parti del corpo al membro virile per far si inhabile al coito.
Le navigationi et viaggi, fatti nella Tvrchia, di Nicolo de' Nicolai del delfinato, signor D' Arfevilla, Camariere & Geografo ordinario del Re di francia, con diurse singolarità uiste, & osseruate in quelle parti dall' Autore. Nouamente tradotto di Franscese in Italiano da Francesco Flori da Lilla, Aritmetico. Con sessantasette figure naturali, fi d' huomini come di donne, secondo da uarietà delle nationi, de i loro portamenti, de' gesti, de gli habiti, delle leggi, de' riti, de' costumi, & de' modi del uiuere in tempo dι pace & di guerra. Con molto varie, & belle historie auuenute nel nostro tempo. Con due Τauole, l' una de' Capitoli, & altra delle materie principali. In Venetia, Presso Francesco Ziletti. M D LXXX.
Μέλος του δερβίσικου τάγματος Kalender, γυμνός από τη μέση και κάτω. Η εικόνα συνοδεύεται από σχετικό κείμενο.
ΤΟΥΡΚΟΙ|ΘΡΗΣΚΕΙΑ|ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ|ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
1580
Οθωμανική Αυτοκρατορία
58
2
s028
Flori
Francesco Ziletti
Book page
Μετάφραση στα ιταλικά του έργου του Nicolay σχετικά με τις ενδυμασίες, τον τρόπο ζωής, τα ήθη και τα έθιμα των κατοίκων της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Το 1567 έπειτα από ένα ταξίδι του ως μέλος διπλωματικής αποστολής στην οθωμανική αυτοκρατορία, ο Nicolas de Nicolay εξέδωσε το ταξιδιωτικό έργο "Les quatres premiers livres des navigations et peregrinations orientales, de N. de Nicolay Dauphinoys, Seigneur d'Arfeuille, Varlet de chambre, et Geographe ordinaire du Roy. Avec les figures au naturel tant, d’ hommes que de femmes selon la diuersité des nations, & de leur port, maintien & habitz". Περιείχε πληροφορίες για τα ήθη, τα έθιμα, τον τρόπο ζωής και τις ενδυμασίες των κατοίκων της οθωμανικής αυτοκρατορίας, οι αναπαραστάσεις των οποίων ήταν οι πρώτες τόσο ακριβείς που καταγράφηκαν σε ευρωπαϊκό βιβλίο, και γνώρισε μεγάλη επιτυχία και πολλές μεταφράσεις. O Nicolas de Nicolay (1517-1583) γεννήθηκε στο χωριό Grave της περιοχής Dauphiné στα ΝΑ της Γαλλίας. Κατά τη διάρκεια της ζωής του ταξίδεψε πολύ στο γερμανόφωνο χώρο, τη Δανία, την Αγγλία, τις ιταλικές πόλεις το ισπανικό βασίλειο και την οθωμανική αυτοκρατορία. Με την επιστροφή του στη Γαλλία διορίστηκε από το Βασιλιά Ερρίκο Β’ Γεωγράφος της Αυλής, ενώ το 1551 του ζητήθηκε να συνοδεύσει τον Gabriel d' Aramon, απεσταλμένο του γαλλικού στέμματος στην αυλή του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς, και να φιλοτεχνήσει μία σειρά τοπογραφικών πινάκων. Το τάγμα των Δερβίσηδων είναι μουσουλμανικό μυστικιστικό τάγμα. Ανάγει την καταγωγή του στους Σουφί, τους πρώτους ασκητές του Ισλάμ που εγκατέλειψαν τα εγκόσμια αναζητώντας τον Αλλάχ μέσα από τη φιλοσοφία, την πνευματικότητα και το μυστικισμό. Την τελική διαμόρφωση της σουφικής διδασκαλίας επηρέσαν ήδη υπάρχοντες θρησκείες και φιλοσοφικά ρεύματα όπως του χριστιανισμού, του βουδισμού, του γνωστικισμού και του νεοπλατωνισμού. Οι Σουφί διδάσκουν ότι επιδίωξη όλων των ανθρώπων είναι η επιστροφή τους στο Θεό, μόνο που καθένας επιλέγει διαφορετικό δρόμο (θρησκεία), και ότι όλοι οι δρόμοι είναι δόκιμοι αρκεί να εμπεριέχουν την έννοια του μονοθεϊσμού. Έκφραση της ανάγκης ένωσης με το θείο είναι ο στροβιλισμός. Η περιστροφή είναι θεμελιώδης συνθήκη της ανθρώπινης ύπαρξης (κίνηση πλανητών, ηλεκτρονίων κλπ) και ο περιστρεφόμενος δερβίσης συμμετέχει συνειδητά στην κοσμική αυτή κίνηση, με στόχο την εναρμόνιση με την Πλάση, άρα την ταύτιση με το Δημιουργό. Το τάγμα των Kalender δεβίσηδων ιδρύθηκε από τον Kalender Yusuf Andaluzskii . Το όνομα σημαίνει “αγνό χρυσάφι” και αναφέρεται στην αγνότητα των μελών του τάγματος, οι οποίοι ορκίζονταν αφορία και αιώνια περιπλάνηση. Σύμφωνα με μία ιστορική πληροφορία το 1493 τα μέλη του τάγματος εξορίστηκαν από το Σουλτάνο Βαγαζίτ στην Ανατόλια μετά την απόπειρα δολοφονίας εναντίον του, ενώ τους δόθηκε αμνηστεία με αντάλλαγμα τη στράτευσή τους στο συνοριακό οθωμανικό στρατό.
4270