--> Gennadius Scrapbooks

Ιματιογραφία Β΄. Σειρά του Nicolai

Title: 

Torlaquinus in Turcia Monachus

Publication/Bibliography: 

Fr. Bartelli, 1594.

Description: 

"Torlaqui", ερημίτης μουσουλμάνος μοναχός συμβουλεύει ηλικιωμένη γυναίκα.

Subject: 

ΓΥΝΑΙΚΕΣ|ΤΟΥΡΚΟΙ|ΘΡΗΣΚΕΙΑ|ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ|ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ

Date: 

1594

Datecoveragefrom: 

Datecoverageto: 

Country: 

Οθωμανική Αυτοκρατορία

OLCity: 

OLSite: 

Monument: 

OLArea: 

Scrapbook: 

58

Volume: 

2

Spread: 

s030

Author: 

Bartelli

Engraver: 

Publisher: 

Type: 

Book page

Notes: 

Έκδοση στα λατινικά σχετική με τις ενδυμασίες, τον τρόπο ζωής, τα ήθη και τα έθιμα των κατοίκων της οθωμανικής αυτοκρατορίας, εμπνευσμένη από το έργο του Nicolay. Το 1567 έπειτα από ένα ταξίδι του ως μέλος διπλωματικής αποστολής στην οθωμανική αυτοκρατορία, ο Nicolas de Nicolay εξέδωσε το ταξιδιωτικό έργο "Les quatres premiers livres des navigations et peregrinations orientales, de N. de Nicolay Dauphinoys, Seigneur d'Arfeuille, Varlet de chambre, et Geographe ordinaire du Roy. Avec les figures au naturel tant, d’ hommes que de femmes selon la diuersité des nations, & de leur port, maintien & habitz". Περιείχε πληροφορίες για τα ήθη, τα έθιμα, τον τρόπο ζωής και τις ενδυμασίες των κατοίκων της οθωμανικής αυτοκρατορίας, οι αναπαραστάσεις των οποίων ήταν οι πρώτες τόσο ακριβείς που καταγράφηκαν σε ευρωπαϊκό βιβλίο, και γνώρισε μεγάλη επιτυχία και πολλές μεταφράσεις. O Nicolas de Nicolay (1517-1583) γεννήθηκε στο χωριό Grave της περιοχής Dauphiné στα ΝΑ της Γαλλίας. Κατά τη διάρκεια της ζωής του ταξίδεψε πολύ στο γερμανόφωνο χώρο, τη Δανία, την Αγγλία, τις ιταλικές πόλεις το ισπανικό βασίλειο και την οθωμανική αυτοκρατορία. Με την επιστροφή του στη Γαλλία διορίστηκε από το Βασιλιά Ερρίκο Β’ Γεωγράφος της Αυλής, ενώ το 1551 του ζητήθηκε να συνοδεύσει τον Gabriel d' Aramon, απεσταλμένο του γαλλικού στέμματος στην αυλή του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς, και να φιλοτεχνήσει μία σειρά τοπογραφικών πινάκων. Το τάγμα των Δερβίσηδων είναι μουσουλμανικό μυστικιστικό τάγμα. Ανάγει την καταγωγή του στους Σουφί, τους πρώτους ασκητές του Ισλάμ που εγκατέλειψαν τα εγκόσμια αναζητώντας τον Αλλάχ μέσα από τη φιλοσοφία, την πνευματικότητα και το μυστικισμό. Την τελική διαμόρφωση της σουφικής διδασκαλίας επηρέσαν ήδη υπάρχοντες θρησκείες και φιλοσοφικά ρεύματα όπως του χριστιανισμού, του βουδισμού, του γνωστικισμού και του νεοπλατωνισμού. Οι Σουφί διδάσκουν ότι επιδίωξη όλων των ανθρώπων είναι η επιστροφή τους στο Θεό, μόνο που καθένας επιλέγει διαφορετικό δρόμο (θρησκεία), και ότι όλοι οι δρόμοι είναι δόκιμοι αρκεί να εμπεριέχουν την έννοια του μονοθεϊσμού. Έκφραση της ανάγκης ένωσης με το θείο είναι ο στροβιλισμός. Η περιστροφή είναι θεμελιώδης συνθήκη της ανθρώπινης ύπαρξης (κίνηση πλανητών, ηλεκτρονίων κλπ) και ο περιστρεφόμενος δερβίσης συμμετέχει συνειδητά στην κοσμική αυτή κίνηση, με στόχο την εναρμόνιση με την Πλάση, άρα την ταύτιση με το Δημιουργό.

ObjectId: 

4277